Citroën e-C3
Citroën e-C3, zašto pišemo o ovom EV koje tek treba da se pojavi u prodaji ove godine, kada neće ponuditi ništa ekskluzivno ni inovativno? Za to postoje dva dobra razloga. Prvi je da kompanija Stellantis ovim modelom i bratskim modelima koji budu delili platformu, želi da osvoji tržište u segmentu malih gradskih niskobudžetskih automobila. Svi znamo da su EV modeli značajno skuplji od ICE bar ako pričamo o evropskim proizvođačima. I da za sada ne postoji u ponudi jeftin mali gradski automobil na struju koji bi svi poželeli.
Drugi razlog je što su sve prilike da će Citroën e-C3 u osnovi biti isto što i najavljeni prvi srpski električni automobil. Za sada se nagađa da će se zvati Fiat Panda ali kako god se zvao, deliće Stelllantis-ovu platformu na kojoj se uskoro pojavljuje Citroën e-C3.

Citroën e-C3 se zasniva na platformi Smart Car, koju proizvodi Stellantis u Indiji i koristi je za modele namenjene tržištima u razvoju. Proizveden je na CMP-u, koji je dizajnirao PSA pre nego što se udružio sa FCA, i predstavljen je 2018. sa modelom DS 3 Crossback.
Platforma koja koristi više vrsta energije, ova električna verzija poseduje litijum-gvozdeno-fosfatnu bateriju od 44 kWh koju proizvodi kineski gigant CATL.
Transformacija u SUV
Idemo korak dalje u ovoj najnovijoj evoluciji, gde je Citroën e-C3 preoblikovan u SUV. Dužina mu iznosi 4,01 metar (2 centimetra više u poređenju sa prethodnikom), visok je 1,57 metara (povećanje od 10 centimetara) i širok 1,76 metara. Takođe je povećan razmak od tla, sa 13 na 16 centimetara.
- Dužina : 4,01 metara
- Širina : 1,76 metara
- Visina : 1,57 metara
- Kapacitet prtljažnika : 310 litara
Promena sa limuzine na gradski automobil takođe je praćena značajnom promenom izgleda: meke linije ustupaju mesto kvadratnijoj, mišićavijoj silueti. Održavajući tradiciju marke, e-C3 takođe usvaja poznate progresivne dinamičke amortizere, vrhove amortizera koji značajno smanjuju vibracije i trzaje prenesene na kabinu tokom vožnje po neravnim površinama, stvarajući ono što Citroën naziva ‘čarobni tepih efekat’.
Enterijer
Unutrašnjost odiše čistim Citroën ambijentom sa svetlim tonovima presvlake sedišta i instrumentacije, koristeći i mali horizontalno razvijen ekran koji obavlja funkciju sličnu head-up displeju.
Što se tiče infotainment sistema, on varira u zavisnosti od nivoa opreme. Najbogatija verzija poseduje klasični centralni ekran osetljiv na dodir, dok vrhunska verzija uključuje priključnu stanicu za pametne telefone koja omogućava određenu interakciju između automobila i povezanog uređaja.

Tehničke karakteristike
Mehanički, automobil je opremljen prednjim elektromotorom s permanentnim magnetom koji prenosi snagu na prednje točkove. Isporučuje 113 KS (83 kW), što mu omogućava da ubrza od 0 do 100km/h za oko 11 sekundi i dostigne brzinu od 115 km/h.
Što se tiče dometa, obećava da će preći do 320km sa punim rezervoarom elektrona. Kad govorimo o punjenju, baterija Citroën e-C3 može se napajati naizmeničnom strujom do 11kW ili jednosmernom strujom, do 100 kW. To je respektabilna brojka, koja omogućava punjenje od 10% do 80% za oko 25 minuta.
- Baterija : 44 kWh
- Punjenje : do 100 kW
- Domet : 320km WLTP
- Maksimalna snaga : 113 PS
- Maksimalni obrtni moment : nepoznato
- 0 do 100km/h: 11 sekundi
- Maksimalna brzina : 115km/h

Citroën e-C3 je važan model sam po sebi, sa najavljenom maloprodajnom cenom od 23.900 evra i najavama o verziji koja bi bila jeftinija čak i od 20.000 evra. Međutim, ovo postaje posebno značajno jer, kao što smo rekli, automobil postavlja temelje za porodicu jeftinih električnih vozila koja će stići u narednim godinama. Ovo omogućava Stellantisu da ispuni segment koji još uvek nije previše popularan.