Fiat Grande Panda

Sunđer Bob Kockalone, ja bih ga tako nazvao. Simpatični žuti kockasti Fiat. U više navrata pisao sam o najavama proizvodnje ovog električnog automobila. Šta je tu toliko posebno? To da će to biti prvi električni automobil koji će se prozvoditi u Srbiji. Danas je to i potvrđeno, proizvodnja električne verzije uskoro kreće u Kragujevcu. Još jedna stvar je interesantna vezano za ovaj automobil. Najavljena cena je oko 25 000€. Znam, mnogi će reći da je to puno za naš standard. Ali treba imati na umu da je Srbija malo tržište koje godišnje jedva proda 20-ak hiljada novih automobila. Fiat Grande Panda se ne pravi u Srbiji da bi se samo nama prodavao, već primarno da bi se izvozio. Međutim postoji mogućnost da ovaj automobil i nama bude primamljiv. Naime ranije se govorilo o subvencijama od 5 000€ a sada se pominje čak 7 000€, što bi značilo da će nova Fiat Grande panda moći da se kupi za 19 000€. E to već jeste jako povoljna cena. Ako ste pratili rast cena automobila, znate da su retki automobili čija je cena ispod 20 000€. A kada pričamo o EV, cene su značajno više.

Tehnike karakteristike

Fiat Grande Panda je automobil B segmenta sa 3,99m dužine, 1,57m visine, 1,76 širine. Baterija je kapaciteta 44kWh. Motor pokreće prednje točkove snagom od 83kW(113KS). Ubrzanje od 0 do 100km/h je 11s. Obećani domet sa punom baterijom prema WLTP-u je 320km. Ja bih i ovde primenio formulu x0,7 za realni domet. A to bi bilo nekih 225km u realnosti. Za mali gradski automobil ovo je više nego pristojan domet. Prtljažnik je zapremine 361 litar.

Dizajn

Novi Fiat Grande Panda kombinuje retro elemente sa futurističkim detaljima. Prednja strana vozila ima kompaktnu zapreminu sa prepoznatljivom mrežom koja se proteže od sjajno crnog gornjeg dela rešetke do farova, stvarajući pikselizovan izgled. Farovi, sastavljeni od opalnih kockica, reflektuju prozore na fasadama Lingotto fabrike, dok dnevna svetla osvetljavaju kockice raspoređene u šablonu šahovske table.

Bočne strane podsećaju na snagu originalne Pande, sa krovnim nosačima koji se spuštaju ka zadnjem delu. Zadnji deo vozila zadržava robustan karakter zahvaljujući izraženim blatobranima i integraciji sjajno crnog okvira sa trodimenzionalnim slovima „Panda“, što je omaž originalnoj Pandi.

Enterijer

Rekao bih neobičan, nekome lep neko ružan. Ja ne bih o tome, reći ću simpatičan. Volan mi deluje kao uspešan pokušaj da se stilizuje stari Panda volan. Iza je jedan ekran dimenzija 10 inča i pored još jedan od 10,24 inča. Fiat hvali praktičnost prostora za sitnice koji ima zapreminu od čak 13 litara. Sedišta su lepo profilisana sa izraženim kockicama. Sve u svemu simpatično i praktično.

Ostaje da vidimo koliko će ovaj električni mališan uspeti da privuče simpatije balkanaca kojima je dizel zakon. Ali možda se dopadne kupcima na drugim tržištima. Svakao se nadam da će bar delimično da opravda slavu stare Fiat Pande koja je zapamćena kao najduže prodavani mali automobil.
Takođe, naš Ministar bi sem izjava mogao i da realizuje neko obećanje, kao što su zelene oaze, zelene tablice, subvencije za EV… Pa bi naši građani možda malo pozitivnije gledali na EV.

You may also like...

3 Responses

  1. Sasa Stojilkovic kaže:

    Zanimljivo u svakom sličaju kao gradski automobil i nadam se da će zaživeti kod nas, a pogotovo ako bude tih subvencija.
    Poslednje dve rećenice… jbg šta reći osim, PROŠLI SU IZBORIIII, VIDIMO SE U NAREDNOM KOLU!

  2. Neša kaže:

    Ja verujem da bih u gradu prešao više od 300 km, a van grada vozim veoma retko. Sviđa mi se auto, samo da se punjači regulišu drugačije sa cenom, da bude po kwh kao u Hrvatskoj. Živim u zgradi pa ne mogu ga kući puniti.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Enter Captcha Here : *

Reload Image