Tesla – proizvođač električnih vozila
Tesla je ime koje je sinonim za revoluciju u automobilskoj industriji. Ova kompanija, osnovana 2003. godine, prepoznatljiva je po svojim inovacijama i fokusu na održivost. Tesla se istakla kao pionir u proizvodnji električnih vozila (EV), koja se ističu performansama, dometom i naprednim tehnološkim rešenjima.
Istorija razvoja
Početni fokus Tesle bio je na luksuznom segmentu EV tržišta, sa modelima poput Roadstera i Modela S, koji su privukli pažnju entuzijasta i tehnoloških pionira. Kompanija je kasnije proširila ponudu i na modele po pristupačnijim cenama, poput Modela 3 i Modela Y, čime je značajno ubrzala masovno usvajanje EV vozila.
Danas je Tesla vodeći proizvođač EV na svetu, sa tržišnim udelom od preko 18% u 2022. godini. Teslini automobili su poznati po impresivnim performansama, dugom dometu baterije i naprednim funkcijama autopilota. Tesla se neprestano fokusira na unapređenje svojih proizvoda i tehnologija, ulažući u istraživanje i razvoj, kao i u izgradnju infrastrukture za punjenje.
Iako se Tesla suočava sa sve većom konkurencijom od strane tradicionalnih automobilskih giganata i novih EV startupa, kompanija je sačuvala svoj status inovativnog lidera u EV industriji. Teslina vizija održive mobilnosti i fokus na tehnološki napredak privlače mnoge kupce i investitore, čineći Teslu jednom od najvrednijih kompanija na svetu.
Osim automobila, Tesla se bavi i proizvodnjom solarnih panela i baterijskih sistema za skladištenje energije. Njena misija je da ubrza tranziciju ka održivoj budućnosti, ne samo u transportu, već i u energetskom sektoru.
Ukratko, Tesla je kompanija koja je transformisala automobilsku industriju i uticala na globalni prelazak na održive načine transporta i korišćenja energije. Njen uticaj je ogroman, a njen značaj u budućnosti mobilnosti i energetike je neosporan.
Istorija vlasništva
Kada se govori o istoriji vlasništva kompanije Tesla za proizvodnju električnih vozila (EV), neizbežno se mora spomenuti osnivač kompanije, Elon Musk. Tesla je osnovana 2003. godine, prvobitno je osnovao Martin Eberhard i Marc Tarpenning, ali je Elon Musk preuzeo ključnu ulogu u kompaniji nakon što je uložio značajna sredstva i preuzeo rukovođenje 2004. godine. Njegova vizija o električnim vozilima i agresivni pristup razvoju tehnologije doveli su do revolucionarnih promena u automobilskoj industriji. Tokom godina, Tesla je postala sinonim za inovaciju i vrhunski kvalitet u proizvodnji električnih vozila, a Muskova predanost kompaniji doprinela je njenom globalnom uspehu i prepoznatljivosti kao lidera u ovoj industriji.
Tesla modeli EV
Teslina paleta modela obuhvata:
Model S, luksuzni sedan koji je postavio standarde za električne automobile visokih performansi;
Model X, prostrani SUV sa karakterističnim ‘Falcon Wing’ vratima;
Model 3, kompaktni sedan koji donosi električnu mobilnost široj populaciji;
Model Y, kompaktni SUV koji nudi prostranost i efikasnost;
Cybertruck, revolucionarni električni pikap sa futurističkim dizajnom i izvanrednim performansama. Svaki od ovih modela donosi jedinstvene karakteristike i doprinosi Tesla viziji o održivoj budućnosti mobilnosti.
Značajan uspeh
Jedan zanimljiv podatak mnogo govori o uspehu Tesla modela. Prošle 2023. godine Teslin model Y je bio najprodavanije vozilo na Svetu. Prodato ih je 1,23 milona. Isti rekord postignut je i u Evropi. Obzirom da se radi o električnom vozilu koje još uvek nije najbolje prihvaćeno, ovaj uspeh je još značajniji.
Pre svega BRAVO kako za sajt tako i za temu.
Drago mi je da vidim sajt na našem jeziku gde se mogu informisati, a možda i postavito po koje pitanje? Nije nam svima engleski jezik jača strana pa nam s toga dostupnost informacija na ove teme bude prilično mučna, a nešto malo sajtova na našem jeziku kojuh ima apsolutno su mrtvi i na njima se ništa ne radi.
Iskoristiću temu da pitam znali se zašto Tesla još uvek nije na našem tržištu (iako je u u našem okruženju već par godina) i kada bi se to moglo dogoditi? To bi mi prilično olakšalo neke momente kao budućem vlasniku njihovog vozila.
Srdačan pozdrav.
Najpre, zahvaljujem na lepim komentarima.
Nemam informacije o tome kada će i hoće li Tesla doći na naše tržište.
Ali sam se malo pozabavio statistikom, pa iz toga zaključujem da je upitno koliko smo kao tržište interesantni Tesli.
U Srbiji se godišnje proda maksimalno 30 000 komada novih vozila u šta su uključena i laka komercijalna dostavna vozila koja čine značajan udeo. Poređenja radi, Tesla je samo modela Y u Nemačkoj prošle godine prodala 70 000 komada. Ili ako probamo da procenimo na osnovu susedne Hrvatske koja sa manjim brojem stanovnika proda 30% više prodatih novih vozila. ALi i pored toga kupili su tek nešto preko 300 komada Tesla model Y, dolazim do zaključka da bi se kod nas moglo prodati tek stotinjak komada. Dakle, gledano iz tog ugla, upitno je da li im se isplati da to rade.
Slažem se da je tako, posmatrano kroz goli broj prodatih ili eventualo prodatih vozila, ali… ako se vodimo tim razmišljanjem onda bi i svi ostali proizvođači tj. njihovi dileri trebalo da se povuku. Svaki od proizvođača sigurno proda puno više vozila u drugim državama nego li u Srbiji.
Mislim da je to ipak više pitanje poštovanja prema tržištu nego puke količine. Ne treba niko od korisnika Tesla vozila da se oseća korisnikom drugog reda i treba da ima barem slične uslove i podršku za svoj automobil. On svoje vozilo pošteno platio kao i onaj u Nemačkoj ili Hrvatskoj, nije ga dobio. Npr. kako tebi radi Tesla Connectivity i da li uopšte radi i kome se obratiti za bilo koji vid pomoći, savet, rešenje?
Ne bih da branim Teslu ali oni su ipak proizvođač sa 10 godina tradicije i jedva 5-6 modela u ponudi. Ne možemo ih porediti sa Stelantis grupacijom i sličnim kompanijama. Tako da mislim da njih u ovoj fazi zanima samo profit.