Xiaomi SU7 prodat u 50 000 primeraka za pola sata

Za razliku od uspavane Evrope, Kina vidi veliki potencijal u EV. U ovoj zemlji za svoj deo kolača bore se stotine proizvođača. Velike su šanse da veliki broj njih neće opstati na tržišu. Ali oni koji opstanu postaće dovljno snažni da poraze neke nama poznate Evropske brendove.
Xiaomi(Šaomi) je nama poznat kao proizvođač mobilnih telefona. Ali već neko vreme se piše o tome da se taj brend upušta u proizvodnju EV.
Sada su ponudili u prodaju svoj prvi model Xiaomi SU7.
Xiaomi SU7
Xiaomi SU7 svojim izgledom jako podseća na Porsche Taycan, mada ja vidim tu dosta elemenata i od Teslinog Modela 3. Svakako moglo bi se reći da liči na oba ali sve što su mogli da poboljšaju to su i uradili. SU7 ima dopadljiv dizajn enterijera i eksterijera, ima dosta dobre opreme, veliki domet, brzo punjenje i sjajne performanse. SU7 se nudi u tri verzije: Standard, Pro i Max.
Xiaomi SU7 Standard:
- 73.6 kWh BYD’s LFP Blade baterija
- 700 km CLTC dometa
- jedan motor pozadi RWD, 220 kW, 400 Nm obrtnog momenta
- 0 do 100 km/h za 5.28 sekundi. Maksimalna brzina 210 km/h
- Xiaomi Pilot Pro ADAS
- 400V arhitektura(486V)
- brzina punjanja 350 km za 15 minuta
Xiaomi SU7 Pro:
- 94.3 kWh CATL Shenxing baterija
- CLTC domet 830 km
- 400V arhitektura (486V)
- jedan motor pozadi, RWD, 220 kW, 400 Nm obrtnog momenta
Xiaomi SU7 Max:
- 101 kWh CATL Qilin baterija
- 800 km CLTC dometa
- 0-100km/h ubrzanje za 2.78 sekundi. 265 km/h maksimalna brzina
- Xiaomi Pilot Max ADAS
- 800V arhitektura(871V)
- brzina punjanja 510 km dometa za 15 minuta
- AWD, dva motora ukupna snage 495 kW (663 hp), 838 Nm obrtnog momenta
Pored ovih karakteristika Xiaomi SU7 ima veoma privlačnu cenu:
– Xiaomi SU7 Standard = 27 850€
– Xiaomi SU7 Pro = 31 650€
– Xiaomi SU7 Max = 38 630€
Jasno je da za po ovoj cenu Evropski proizvođači mogu da ponude modele koji nemaju ni približne karaktersitike kao SU7. Ali Xiaomi u Kini ima dosta jaku konkurenciju. Svakao početak prodaje obeležen je senzacijom.
Dobar start
Za samo 30 minuta Xiaomi je uspeo da proda oko 50 000 primeraka modela SU7. Međutim problemi isporuke su tu kao što bi se moglo čekivati. Za model Standard čekanje može potrajati 18-21 nedelju. A za Max 27-30 nedelja.
Trnovit put čeka ovaj model izvan Kine. Upotrebiće sva moguća sredstva da osujete masovni dolazak ovog brenda. Ostaje da vidimo kao će Kinezi da se bore za nva tržišta. Ali ispred njih je veliki zadatak da izrade još podjednako dobrih modela, da uspeju da proizvodnjom zadovolje potražnju, da u eksploataciji dokažu kvalitet izrade…