Tesla model S

Ako se za sto ili više godine bude pisalo o tome kada ja nastala prekretnica u proizvodnji automobila, siguran sam da će kompanija Tesla i njen model S biti pomenuti kao ključni za taj prelomni trenutak, kao što je to nakada bio Ford sa svojm modelom T. Ford Model T, predstavljen 1908. godine, bio je prvi automobil koji je masovno proizveden po pristupačnoj ceni, čime je automobilizam postao dostupan širokim masama i revolucionizovao način na koji se ljudi kreću. S druge strane, Tesla Model S, predstavljen 2012. godine, doneo je revoluciju u svetu električnih vozila, kombinujući naprednu tehnologiju, visoke performanse i ekološku održivost.
Iako su razvijeni u različitim vremenima i sa različitim tehnološkim paradigmama, ova dva automobila dele sličnosti u smislu šireg uticaja na automobilsku industriju. Ford Model T je demokratizovao automobilizam, čineći ga dostupnim običnim ljudima i transformišući način života i rada. Slično tome, Tesla Model S je promenio percepciju o električnim vozilima, dokazujući da mogu da budu jednako efikasna, pa čak i superiorna u odnosu na tradicionalna vozila koja koriste fosilna goriva. Oba automobila su inspirisala dalji razvoj i inovacije u industriji, podstičući konkurenciju i unapređujući tehnološke standarde.

Koncept i Razvoj

Koncept Tesla Model S proistekao je iz ambiciozne ideje Ilona Maska da stvori električni automobil koji neće biti kompromis u pogledu performansi, dizajna ili udobnosti. Osnovna ideja bila je da se pokaže da električni automobili mogu biti praktični za svakodnevnu vožnju, ali i da pruže zadovoljstvo vožnje koje se obično povezuje sa sportskim automobilima. To je zahtevalo ne samo naprednu tehnologiju baterija i elektromotora, već i revolucionarni pristup dizajnu i inženjeringu.
Proces razvoja Modela S bio je izazovan i pun prepreka, ali je tim inženjera i dizajnera u Tesli bio predan ostvarivanju svoje vizije. Razvijali su nove tehnologije u vezi sa baterijama, termalnom kontrolom, autonomnom vožnjom i softverskim sistemima kako bi stvorili automobil koji će biti u samom vrhu industrije. Svaki detalj, od aerodinamičnog dizajna karoserije do elegantnog enterijera sa velikim ekranom osetljivim na dodir, bio je pažljivo planiran i testiran.
Kada je Model S konačno predstavljen 2012. godine, postao je instantni hit i simbol tehnološke moći i luksuza. Sa impresivnim dometom od preko 600 km, ubrzanjem koje konkuriše sportskim automobilima i naprednim sistemima autonomne vožnje, Model S postavlja standarde u industriji električnih vozila i postaje uzor drugim proizvođačima.
Svaki korak u razvoju Tesla Modela S bio je korak ka budućnosti automobilske industrije, istovremeno dokazujući da je moguće kombinovati performanse, stil i održivost u jednom vozilu.

Početak Proizvodnje

Tesla Model S, prvi put predstavljen 2012. godine, obeležio je početak nove ere u automobilskoj industriji. Nakon niza uspeha sa električnim sportskim automobilom Tesla Roadster, kompanija Tesla Motors je odlučila da se upusti u proizvodnju luksuznog sedan modela koji će postaviti nove standarde u segmentu električnih vozila. Prvi Tesla Model S automobili počeli su se isporučivati kupcima u junu 2012. godine.
Prva proizvodna linija Modela S u fabrici u Fremontu, Kalifornija, bila je simbol početka nove ere u proizvodnji električnih automobila. Svaki detalj ovog vozila bio je pažljivo planiran i testiran, od inovativnog sistema autonomne vožnje do sofisticiranog enterijera sa velikim ekranom osetljivim na dodir koji je postao zaštitni znak Teslinih vozila.

Verzije i Redizajn

Tesla Model S je proizvođen u nekoliko verzija i doživeo je nekoliko redizajna od svog prvobitnog predstavljanja 2012. godine do danas. Evo pregleda glavnih verzija i redizajna Modela S:

  1. Prva generacija (2012-2016):
    • Počevši od 2012. godine, prva verzija Tesla Modela S predstavljena je kao luksuzni električni sedan sa impresivnim performansama i dometom.
    • Ova verzija imala je različite varijante pogona, uključujući modele sa zadnjim pogonom i modele sa pogonom na sve točkove (Dual Motor).
    • Originalni Model S je bio dostupan u različitim konfiguracijama baterija, što je uticalo na domet vozila.
    • Tokom ovog perioda, Model S je doživeo nekoliko manjih redizajna unutrašnjosti i spoljašnjosti, uključujući poboljšanja u softverskim sistemima i tehnologiji autonomne vožnje.
  2. Model S sa ažuriranim prednjim delom (2016-2021):
    • 2016. godine, Tesla je predstavila redizajniranu verziju Modela S koja je imala ažurirani prednji deo sa novim LED svetlima i revidiranim prednjim branikom.
    • Ova verzija Modela S takođe je imala unapređene performanse i opcije baterija koje su omogućavale veći domet i bržu punjenje.
    • U ovom periodu, Tesla je takođe uvodila napredne softverske funkcije poput Autopilota i Full Self-Driving Capability.
  3. Model S Plaid (2021-danas):
    • 2021. godine, Tesla je predstavila Model S Plaid, verziju sa još impresivnijim performansama, uključujući brži ubrzanje i veći domet.
    • Model S Plaid donosi nove tehnologije kao što su tri elektromotora, poboljšani sistem hlađenja i unapređen enterijer sa novim kontrolnim elementima.

Izvedbe Baterija i Domet

Tesla Model S nudi različite opcije izvedbi baterija koje pružaju različite domete i performanse, prilagođene potrebama vozača. Evo pregleda glavnih izvedbi baterija i dometa koje su bile dostupne za Model S:

  1. Prva generacija (2012-2014):
    • Tesla Model S je prvo predstavljen sa baterijom kapaciteta od 40 kWh (Model S 40) i 60 kWh (Model S 60).
    • Model S 40 imao je domet oko 220 milja (oko 354 km), dok je Model S 60 imao domet od oko 208 milja (oko 335 km).
  2. Prva generacija (nastavak, 2012-2014):
    • Nakon toga su se pojavili modeli sa većim kapacitetom baterija, poput Modela S 85 sa baterijom kapaciteta od 85 kWh i dometom od oko 265 milja (oko 426 km).
    • Model S P85D (Performance sa dva motora) takođe se pojavio sa baterijom od 85 kWh i sličnim dometom.
  3. Druga generacija (2016-2017):
    • U ovoj generaciji su se pojavili modeli sa još većim kapacitetom baterija, poput Modela S 90D (Dual Motor) sa baterijom od 90 kWh i dometom od oko 294 milje (oko 473 km).
    • Model S P100D (Performance sa baterijom od 100 kWh) predstavio je još veći kapacitet i domet od oko 315 milja (oko 507 km).
  4. Treća generacija (2021-danas):
    • Najnovija generacija Modela S uključuje Model S Plaid sa baterijom kapaciteta od 100 kWh i dometom preko 390 milja (oko 628 km), što ga čini jednim od električnih automobila sa najdužim dometom na tržištu.

Performanse

Tesla model S ima jako puno verzija, mogu će je da neke ne pomenem ili da neki podaci nisu tačni.

  1. Tesla Model S (2012-2014):
    • Model S 40: Snaga motora nije bila zvanično objavljena.
    • Model S 60: Snaga motora oko 302 konjske snage, obrtni moment oko 440 Nm, ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 6.2 sekunde.
    • Model S 85: Snaga motora oko 362 konjske snage, obrtni moment oko 600 Nm, ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 5.4 sekunde.
    • Model S P85D: Ukupna snaga oko 691 konjska snaga (dva motora), obrtni moment oko 930 Nm, ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 3.2 sekunde.
  2. Tesla Model S (2016-2017):
    • Model S 90D: Snaga motora oko 417 konjskih snaga, obrtni moment oko 660 Nm, ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 4.4 sekunde.
    • Model S P100D: Ukupna snaga oko 762 konjske snage (dva motora), obrtni moment oko 1,140 Nm, ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 2.5 sekunde.
  3. Tesla Model S Plaid (2021-danas):
    • Ukupna snaga oko 1,020 konjskih snaga (tri motora), obrtni moment oko 1,400 Nm, ubrzanje od 0 do 100 km/h za oko 1.98 sekundi.

Jedno vreme je u najavi pominjana i izvedba Plaid+, koja je u najavi trebalo da ima 1100PS ali je Elon Musk 2021. godine objavio da se od Plaid+ izvedbe odustaje i daje Plaid sasvim zadovoljavajući

Bezbedost

Tesla Model S je automobil koji se ističe ne samo po svojim impresivnim performansama i tehnološkim inovacijama, već i po visokim standardima bezbednosti koje pruža vozačima i putnicima. Ovaj električni automobil je prošao rigorozne testove bezbednosti i dobio visoke ocene od nezavisnih organizacija poput Euro NCAP.

Euro NCAP je ocenio Tesla Model S kao izuzetno siguran automobil, dajući mu visoke ocene u kategorijama kao što su zaštita odraslih putnika, zaštita dece, pešaka i aktivni sigurnosni sistemi. Model S je pokazao visok nivo čvrstoće karoserije i strukturne integriteta, što pruža veću zaštitu u slučaju sudara.

Pored pasivne zaštite putnika, Tesla Model S je opremljen nizom aktivnih sistema za izbegavanje saobraćajnih nesreća i poboljšanje sigurnosti vožnje. Tu spadaju napredni sistemi za asistenciju u vožnji poput Autopilota, koji omogućava delimičnu autonomnu vožnju putem sistema za upravljanje, kočenje i ubrzanje, što doprinosi smanjenju rizika od nezgoda.

Dodatno, Model S je opremljen sistemima za upozorenje na bočni sudar, automatsko kočenje u slučaju opasnosti, detekciju pešaka i biciklista, kao i sistemima za održavanje trake i nadzor slepog ugla. Svi ovi aktivni sigurnosni sistemi pomažu vozačima da ostanu u bezbednom okruženju tokom vožnje i smanje mogućnost potencijalnih nesreća.

Uz napredne tehnologije autonomne vožnje i aktivne sisteme za izbegavanje saobraćajnih nesreća, Tesla Model S postavlja visoke standarde u pogledu bezbednosti u automobilskoj industriji, što ga čini atraktivnim izborom za one koji cene ne samo performanse, već i bezbednost na putevima.

Upravljivost

U testovima i recenzijama, Tesla Model S je dobio pohvale za svoju upravljivost i agilnost, posebno uzimajući u obzir činjenicu da je teži električni automobil. Njegova niska težišta zbog smeštaja baterija u podu vozila doprinosi boljoj stabilnosti u krivinama i manjoj naginjanju karoserije, što vozačima omogućava sigurniju i samouvereniju vožnju.

Fabrika i Proizvodni Proces

Tesla Model S proizvodi se u modernim fabrikama koje koriste najnapredniju tehnologiju i procese proizvodnje kako bi osigurali visok nivo kvaliteta i efikasnost u izradi automobila. Glavna fabrika u kojoj se proizvodi Tesla Model S nalazi se u Fremontu, Kalifornija, ali Tesla ima i druge fabrike širom sveta radi proširenja proizvodnih kapaciteta i globalne dostupnosti.
Proizvodnja Tesla Modela S započinje sa nabavkom visokokvalitetnih materijala, uključujući aluminijumsku leguru koja se koristi za karoseriju automobila. Nakon toga, u proizvodnji se koristi napredna tehnologija za obradu materijala, uključujući lasersko sečenje i precizno oblikovanje delova karoserije.
Jedan od ključnih elemenata proizvodnog procesa je Teslin sistem „Gigafactory“, gde se proizvode baterije visokih performansi koje pokreću Model S. Ove baterije se zatim integrišu u vozilo uz pomoć robotizovane montaže i preciznih postupaka kako bi se osigurala optimalna efikasnost i kapacitet baterije.
Montaža Modela S obuhvata instalaciju električnih sistema, unutrašnjosti, elektronike, kao i testiranje svih funkcija vozila pre isporuke kupcima. Tesla koristi napredne sisteme kontrole kvaliteta i bezbednosti tokom čitavog procesa proizvodnje kako bi osigurali da svaki automobil zadovolji visoke standarde pre nego što napusti fabriku.
Jedan od ključnih aspekata Teslinog proizvodnog procesa je i kontinuirano unapređivanje i inovacije. Tesla neprestano radi na optimizaciji procesa proizvodnje, uvođenju novih tehnologija i poboljšanju efikasnosti kako bi ispunili rastuću potražnju za svojim vozilima i ostali lideri u industriji električnih automobila.

Zaključak

Tesla već duže od decenije proizvodi model S. Manje više model je zadržao istu liniju, moram priznati deluje pomalo dosadno i prevaziđeno u poređenju sa automobilima koji se pojavlju poslednjih godina. Moglo bi se reći da je vreme za penziju. Ali u Tesli verovatno rezultati prodaje govore drugačije pa je model S i dalje u ponudi. Svakako model S će ostati zapamćen kao automobil koji je napravio prekretnicu u automobilskoj industriji.

You may also like...

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

Enter Captcha Here : *

Reload Image